Semesterstart.

Jeg har læst en masse væsentlige ting i dag, og også en del uvæsentlige, og jeg håber, at jeg ikke kommer til at glemme dem, og jeg håber endnu mere, at jeg husker at læse igen i morgen. Jeg fik ikke rigtigt skrevet noget, og meget af det jeg har læst står allerede kun som minder om temaer, men det er en start. Det er godt nok for nu. Og det fylder mig med lyst til mere. Den smager af én til, som man siger. Jeg har ikke læst noget fra dig i dag. Det slår mig hvor mange fiktive og sande og sande fiktive du’er jeg snakker med her. Men nu mener jeg dig, dig som jeg mente den allerførste gang jeg skrev med dig her. Dig har jeg ikke læst noget af i dag. Jeg har heller ikke selv skrevet, så det ville være svært at klandre dig for noget. Jeg ved heller ikke præcis hvad jeg ville skrive. At jeg måske omsider virker til at tage mig selv seriøst som et menneske med en fremtid, hvorfor jeg allerede er begyndt at læse til det kommende semester? Måske. Snarere ville jeg nok bare sende et godt citat fra bogen, såsom det fra Julia Annas, “Failure to answer probing questions adequately doesn’t prove that you are wrong. You might be right, but you still have a lot of work to do before you really understand your position.” Den situation synes jeg i hvert fald ofte jeg finder mig selv i, og selvom jeg generelt er negativt indstillet overfor alskens motiverende quotes, så synes jeg, at det her gør noget ved mig. Det giver mig lyst til at dygtiggøre mig, til at finde ud af hvad jeg egentlig vil og synes, og blive så stærk på de vidensfelter, at jeg en dag kan se på det citat og tænke “det var dengang”. Der er rod i min tegnsætning, men det er med vilje. Kald det poesi. Så er alt lovligt. Jeg er på vej i seng nu, 23.05. Det er også et tidspunkt. Så vågner jeg nok ved 5-tiden, men skidenuvære med det. Så kan jeg også få lov at se en mandag fra morgenstunden. See what the fuzz is all about.

Leave a Reply

